Popularita barev


Již od roku 1953, což je vůbec nejdéle v celosvětovém měřítku, sledovaný trend v automobilovém průmyslu z ohledem na popularitu barev.

Datum publikování: 25. 2. 2014

Axalta Coating Systems (dříve DuPont Performance Coatings) světový výrobce automobilových nátěrů zveřejnil informaci o barevných trendech v automobilovém průmyslu. Ve své výroční zprávě uvedl trend za letošní rok 2013 a zpětně až do roku 1953 od kdy tyto informace zaznamenává . V oblasti prvovýroby automobilů je dělí do několika regionu a preference jsou neustále sledovány. Vypovídá rovněž o práci automobilových designérů po celém světě .

" Naši zákazníci s těmito trendy počítají a podle toho každý rok upravují svoji obchodní strategii, " vysvětluje David Fischer, viceprezident pro globální OEM obchod Axalta. " Náš globální tým specialistů na barvy využívá své znalosti pro předpovědi a formulace nových generací nátěrových hmot. Výsledkem je stále se vyvíjející paleta barev pro automobilové designéry. Vzhledem k tomu, že průmysl se neustále vyvíjí a snaží se inovovat pro zákazníky po celém světě. Axalta se zavázala k partnerství s našimi zákazníky a vždy bude poskytovat ty nejlepší nátěrové hmoty pro automobilový průmysl a opravárenství . "

Bílá si upevnila svou vedoucí pozici jako nejpopulárnější automobilová barva mezi spotřebiteli na celém světě v roce 2013. Její popularita vzrostla o šest procentních bodů než tomu bylo v předchozím roce. Z toho 22% vozidel byly pastelové bílé a 7% perleťově bílé. Černá je druhá nejoblíbenější barva na celém světě. A na třetí místo klesla stříbrná, která ztratila prvenství po 14 letech v Evropě.



  Axalta 60 let historie barev.pdf (334kB)

  Popularita barev 2013.pdf  (2,66MB)




Fotogalerie